Česká centra, Czech Centres

Česká centra / Czech centres - logo

Program

8.11.2018 19:00

Hranice práce

Novinářka Saša Uhlová strávila šest měsíců zkoumáním pracovních podmínek nejhůře placených pracovních míst v České republice- v nemocniční prádelně, v drůbežárně, za pokladnou a v třídírně odpadu.

Na svých zkušenostech založila velmi osobní sérii reportáží o lidech odvádějících neviditelnou práci za naprosto otřesných podmínek, která byla zveřejněná na webu A2larm.cz. Apolena Rychlíková tyto články převedla do dokumentárního filmu, ve kterém se prolínají scény natočené u Uhlové doma se záběry z pracovišť, doprovázené jejím komentářem. Film vyhrál cenu za nejlepší dokumentární film roku a cenu publika na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě.

Apolena Rychlíková; Česká republika; 2017, 70 min

Po projekci bude následovat debata s režisérkou Apolenou Rychlíkovou, novinářkou Sašou Uhlovou, Willem Strongem a Caroline Heron.

Apolena Rychlíková se intenzivně zabývá veřejným prostorem, což se jasně zrcadlí i v její filmové práci. MFDF Ji.hlava již dříve promítal její filmy Hájek na zámku, Petr v podzámčí (2011), Padá vláda, něco si přej (2012), Rodina (2013), Expremiéři (2013), Za Adolfa by žádní morgoši neměli žádný práva (2014), Neskloň se! (2014), Nedej se: Klinika města (2015) a Intolerance: Chlad (2015).

Saša Uhlová je česká novinářka. Vystudovala Romistiku na Filozofické fakultě Karlovy univerzity v Praze. Po studiích pracovala jako antropologický terénní výzkumník v sociálně vyloučených lokalitách. Čtyři roky učila na Romské střední škole v Kolíně. Mezi roky 2009 a 2016 byla redaktorkou internetového měsíčníku Romano Vodi. V soutěži Novinářská cena 2015 získala čestné uznání. Na začátku roku 2017 se stala redaktorkou internetového deníku A2larm. Ve stejném roce pracovala pod změněnou identitou v různých nízkopříjmových zaměstnáních. Tyto její zkušenosti byly zachyceny v dokumentu Hranice práce.

Will Stronge je spoluředitelem společnosti Autonomy, přední nezávislé britské expertní skupiny typu „think tank“, která se zaměřuje na otázky spojené s budoucností práce. Je také výzkumným pracovníkem v oblasti politologie a filozofie na univerzitě v Brightonu. Spolu s Helen Hester jsou autory právě vycházející publikace Post-Work: co je to, proč je to důležité a jak se k tomu dostaneme (Bloomsbury, 2019).

Caroline Heron je výkonnou ředitelkou AQNB Productions, londýnskou uměleckou redakční platformou a společností na výrobu videí. Snímek Slides Martina Kohouta společnost AQNB Productions akreditovala jako součást rozsáhlejšího projektu, který vedl sám autor, a ve kterém se zaměřil na rostoucí fenomén práce na směny v Londýně a na to, jaký to může mít dopad na jedince. Caroline společně s finským institutem v Londýně momentálně koprodukuje film pro Sorbus, která se má začít natáčet v listopadu 2018.

-----------------------------------------------

Film Hranice práce bude promítán spolu s krátkým filmem Martina Kohouta Slides

Slides
Martin Kohout, Slides, HD video, 22 min, 2017.

Česká republika, Spojené království
Snímek Slides, inspirovaný podivným světem nočních směn, je hloubavým vyprávěním o soukromé komunikaci, technologii s ní spojenou, a všudypřítomné budoucnosti. Asli a Bora se probouzí a usínají každý v jinou denní dobu a film sleduje, jak spolu komunikují, když si nemohou hned odpovídat, jak si zprostředkovávají okolní dění, a jak se vyrovnávají se vším, co takový život přináší.
Martin Kohout (1984) je český vizuální umělec působící v Berlíně. Na umělecké akademii Städelschule ve Frankfurtu získal titul MA a na filmové akademii FAMU v Praze titul BA. Zastupují ho jak galerie Exile v Berlíně, tak pražská Polansky Gallery. V samostatných i skupinových projektech promítal v New Yorku, Tokiu, Berlíně, Paříži, Varšavě a Sofii. V roce 2011 založil nakladatelství TLTRPreß pro vybrané umělce, který slouží také jako prostor pro širokou škálu jeho výzkumů ve formě uspořádaných kolekcí, například Sleep Cures Sleepiness (2014) a Linear Manual (2012). Mezi čerstvě vydaná díla patří Somewhere I’ve Never Been (2017) Stephena Kretowicze, The Great Outdoors (2017) Moniky Kalinauskaité a Moniky Janulevičiūtė nebo Puffy Logic Grip (2017). Martin je držitelem ceny Jindřicha Chalupeckého za rok 2017, jejímž cílem je uznávat a podporovat mladé české umělce.

-----------------------------------------------

Vstupenky: £7 + rezervační poplatek
Rezervujte si vstupenku přes Eventbrite

Akce je součástí CZECH100, festivalu českého filmu, divadla, výtvarného umění, designu a hudby pořádaného Českým centrem Londýn u příležitosti oslav 100. výročí založení Československa (28. října - 9. prosince 2018).


 











-------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

Místo konání:

Czech Embassy Cinema, 26 Kensington Palace Gardens, London W8

Datum:

8.11.2018 19:00

Organizátor:

České centrum


Připomenutí akce
Tuto akci nelze připomenout, protože akce již začala